26 January 2008 at 08:56 posted by Bart Van Belle 1 Comment

A couple of Belgian music-photographers are exposing in Ghent. The expo Shooting Stars contains also a couple of dEUS-pics. Thomas Dhanens is talking about one of his pics in Het Nieuwsblad today.

'Ik vind in de eerste plaats dEUS een fantastische band, maar dit beeld spreekt ook. Er straalt enorm veel energie van uit. Het mag misschien niet meteen de perfect belichte foto zijn, maar voor mij hoeft een concertfoto technisch niet perfect te zijn. Er moet vooral heel veel sfeer en energie in te vinden zijn. Hier zie je Tom Barman roepen naar Mauro Pawlowski en dat komt heel krachtig en energetisch over. Muziekgroepen die live een échte performance geven, zijn de interessantste om te fotograferen. In tegenstelling tot artiesten die zonder te bewegen en met de ogen gesloten achter hun micro staan.'


1 Response so far.

  1. Volledig mee eens.
    Ik zag deze 'move' op 0110 en die werd stantepede gebombardeerd tot mijn lievelingsmoment van 2006! Ik heb lang gezocht naar een foto van dit fantastische moment en heb hem dus gevonden! MERCI