26 June 2007 at 07:20 posted by Bart Van Belle 1 Comment

Gary Lightbody (Snow Patrol) is saying something about dEUS in Het Belang van Limburg. He's following them from the beginning, says they're making music from a different planet. The Ideal Crash is one of his alltime favourites. dEUS had a party at his place when they were playing in Glasgow.

“Ik ken dEUS van toen hun eerste plaat uitkwam, in 1994 of zo. Ik had ‘Suds & Soda’ in Engeland op de radio gehoord, en ik was er kapot van: die waanzinnige violen, verpletterende gitaren, en daarboven die fantastische bariton van Tom Barman. Muziek van een andere planeet. Ik ben de groep blijven volgen, en ze maken nog altijd fantastische platen. ‘The Ideal Crash’ is een van mijn favoriete albums aller tijden. Ik heb ze, toen ik ze al een tijdje volgde, in Glasgow ontmoet, toen ze bij mij in de straat speelden. Achteraf zijn ze bij mij wat komen drinken. Op het einde van de avond was er geen druppel meer in huis. De beste manier om vrienden te worden.”



1 Response so far.

  1. Anonymous says:

    Mmmh, I've got two short fan-made videos of that house party in Glasgow...